Menu
Blog
HOEKSTRA EN VAN ECK GROEP Scroll

Meer van hetzelfde?

Gepubliceerd op: 10 november 2015
Geschreven door: Gerard de Gier

Snel nieuw personeel nodig, versoepeling procedures aannamebeleid, geen screening door AIVD nodig? Zo’n 60 agenten zijn via deze weg aangesteld bij de landelijke politiedienst. Inmiddels is de helft alweer vertrokken en weten we dat er - misschien wel mede hierdoor – een aantal agenten ‘gelekt’ heeft naar criminele broeders. Lijkt me geen goed uitgangspunt om het imago, de kwaliteit en integriteit van de politie op te poetsen. Dan blijft het vooral: meer van hetzelfde. Geen kwaliteitsslag.

Ik ben niet zo van het oppoetsen, maar in dit geval lijkt me dat de politie wel wat goodwill kan gebruiken. En dat je dat niet bereikt door enerzijds meer salaris te vragen en anderzijds dit soort misstanden te laten bestaan. Kwaliteit wordt immers voor een groot deel bepaald door de mensen die het werk doen. Daar waar je medewerkers kunt laten uitblinken, ontstaan de mooiste samenwerkingen. Tussen klanten en medewerkers, maar ook tussen medewerkers onderling.

Daarom werken wij met teams. Natuurlijk zijn er medewerkers die heel goed zijn in alle aspecten van het makelaars vak, maar mijn ervaring is dat ook zij vaak een specialisme hebben. Die verschillende specialismen hebben we nu geïnventariseerd. Het blijken er nogal wat te zijn! Waar de één ontzettend goed het contact met kopers kan onderhouden, is een ander meer administratief aangelegd. Waar de ene makelaar als geen ander taxaties uitvoert, kent het maken van digitale presentaties voor iemand anders geen geheimen. Anderen vinden marketing vooral een fijne tool om in te zetten of weten alles van hypotheken.

Al die expertises hebben wij samengevoegd tot multidisciplinaire teams. Elke klant krijgt daarmee wat hij verdient: een groep experts die ieder vanuit hun eigen vakgebied de klant begeleiden, adviseren en ondersteunen. En volgens mij bereik je daarmee de grootst mogelijke kwaliteit van je dienstverlening. Mensen laten doen waar ze goed in zijn. Dat begint natuurlijk al bij de selectie van personeel. Waar is iemand nou echt goed in, blinkt hij of zij in uit? Pas je vervolgens in onze teams, heb je echt toegevoegde waarde voor de klant? Aangenomen. Dat zijn onze procedures, onze screening. En dat zorgt voor kwalitatief goede dienstverlening en prettige (ver)koopprocessen voor onze klanten. Wij kiezen heel bewust niet voor meer van hetzelfde maar voor kwaliteit door onderscheiden!


Delen:

GERELATEERDE BLOGS

Team Hoekstra en van Eck Groep Team Hoekstra en van Eck Groep