Menu
Blog
HOEKSTRA EN VAN ECK GROEP Scroll

Schijn je lichtje op...

Gepubliceerd op: 9 december 2015
Geschreven door: Gerard de Gier

Waar piloten – terecht – klagen over laserpennen die hun cockpit in de spotlight zetten en veilig landen in de weg staan, zijn wij wel eens op zoek naar dé laserstraal die de boel uitlicht. In een groeiende huizenmarkt, meer vraag en meer aanbod, blijft het belangrijk onderscheidend te zijn. Hoe zorgen we ervoor dat ‘onze’ huizen opvallen tussen alle woningen die te koop staan. Hoe kunnen we de spreekwoordelijke bomen in het bos gevonden laten worden? Dat doen we nu met onze nieuwe website!

Onze nieuwe website laat zien waar mensen naar zoeken: de emotie achter de hoop stenen. Waarom woon jij waar je woont? Weet je nog waarom je het huis gekocht hebt? Waar je nu het meest van geniet? Zaken waar je niet dagelijks over nadenkt, maar waarschijnlijk wel kunt benoemen als er naar gevraagd wordt. Samen te vatten in één woord: sfeer. Daarom maken wij onze woningpresentaties altijd zo persoonlijk en sfeervol mogelijk.

Op onze nieuwe website zoek je nu op sfeer: wij belichten die elementen die het huis uniek maken en precies weergeven hoe het voelt om daar te wonen. We bepalen samen met de verkoper welke doelgroep perfect zou passen bij het huis. De sfeerelementen die de mensen in die doelgroep belangrijk vinden zetten we in de spotlight. Zowel op de website als in onze brochures. De vormgevers worden gebrieft aan de hand van die sfeerbepalers.

Daarmee plaatsen we het huis als het ware midden in de doelgroep. En zo zoeken kopers hun huis als het ware zelf bij elkaar. Zie de sfeerelementen als bouwstenen die je zelf kiest en waarmee je precies dat huis bouwt dat bij je past.  Eigen voorkeuren, gebaseerd op veelgebruikte zoektermen zoals ‘rustig gelegen’, ‘hofje’, ‘jaren dertig’, maar ook ‘ruimtelijk’ en ‘verstopmogelijkheden’ zijn dan hele persoonlijke sfeerelementen die tot uiting komen.

Door ons woningaanbod te koppelen aan deze op sfeer gebaseerde elementen, zijn de huizen nog beter en bovendien sneller vindbaar. Dat is niet alleen voor de verkoper belangrijk, maar biedt de zoeker meer ‘surf-genot’. Wij schijnen ons lichtje daarom op nu ook alle emotionele woonwaarden. En zorgen niet voor overlast maar juist voor zoekgemak!


Delen:

GERELATEERDE BLOGS

Team Hoekstra en van Eck Groep Team Hoekstra en van Eck Groep