Menu

Nelleke Vogels

Wat is je functie?

Commercieel binnendienst medewerker

Vertel eens wat je doet?

Ik ben de spin in het web op kantoor. De steun en toeverlaat van de makelaars die op dit kantoor werken. Alle administratieve werkzaamheden en ook de 'minder sexy dingen' (zo noemen wij dit gekscherend op kantoor) verzorg ik, zoals voorraadbeheer van bijvoorbeeld de koffiebonen en al het drukwerk, het kantoor netjes houden, etalage up to date houden etc.
Zo kunnen de makelaars zich richten op wat voor hen belangrijk is: verkopen/aankopen van woningen! Kortom: alles zo goed mogelijk op rolletjes laten lopen, voor zowel de klanten als mijn collega's!

Hoe ziet je dag er uit?

Geen dag is hetzelfde. Gemiddeld gaat het zo: 'opstarten van kantoor': lichten en radio aan, vaatwasser uitruimen om vervolgens mijn pc op te starten en in te loggen. Als eerste handel ik alle binnengekomen mail af onder het genot van een kop koffie. Vervolgens kijk ik welke taken voor die dag openstaan en afgehandeld moeten worden. Tussendoor gaat de telefoon non-stop. Klanten die het kantoor bellen komen eerst bij mij terecht en daarmee ben ik meteen het visitekaartje van ons kantoor. Ik probeer iedereen die belt zoveel mogelijk aandacht te schenken, probeer uit te vinden wat ze zoeken, waarom ze zoeken en belangrijker nog: waar ik ze mee kan helpen! Dit kan verschillen van een enkele bezichtigingsafspraak - die ik direct in de agenda van de makelaars inplan - tot informatie over ons complete dienstverleningspakket voor de verkoop van hun eigen woning. Ook een woonadviesgesprek met onze aankoopmakelaar of een hypotheekgesprek bij onze hypotheekadviseur behoort tot de mogelijkheden. Tussendoor komen er ook vaak mensen binnenlopen voor een praatje of met een specifieke vraag. Dat persoonlijke contact is wel een van de dingen die het werk zo ontzettend leuk maakt!

Dat klinkt alsof je regelmatig ook een langere dag draait, hoe flexibel ben je?

Werktijden zijn maandag tot en met vrijdag van 08.30 uur tot 17.30 uur en af en toe werk ik ook op zaterdag, bijvoorbeeld als we een promotiedag of een open huizen dag hebben. Daarnaast ben ik zelf ook zo flexibel dat ik buiten deze werktijden wel werk hoor. Klokslag half 6 gaat hier niet het licht uit ;-).

Benoem eens het allerleukste van je baan?

Dat geen dag hetzelfde is en dat ik contact heb met zoveel verschillende mensen. Van opdrachtgevers, notarissen en collega-makelaars tot mensen die hun verhaal kwijt willen en een kop koffie bij je komen halen op kantoor. En dat je de mensen met wie je contact hebt zo goed mogelijk probeert te helpen. Als je dan achteraf hoort hoe blij ze daarmee zijn geeft dat enorm veel voldoening!

En het meest ingewikkelde?

Dat je iedereen graag wilt helpen met het kopen van hun droomwoning, maar dat de woning die je aanmeldt dan toevallig net de droomwoning is van alle 30 mensen die komen kijken. Dat is niet leuk. Je zult dan 29 mensen teleur moeten stellen. Neemt niet weg dat we dan natuurlijk gaan kijken wat we wel kunnen betekenen voor ze, hoe we hen zo optimaal mogelijk kunnen helpen om toch een andere droomwoning te vinden. 

Met wie werk je veel samen?

Met de makelaars van dit kantoor en de hypotheekadviseur die hier ook zijn kantoor heeft. Daarnaast komen de makelaars (verkoop- en aankoopmakelaars) en adviseurs (hypotheek, verzekeringen, nieuwbouw) van de overige kantoren van Hoekstra & van Eck hier ook regelmatig langs voor afspraken met hun klanten. Er is onderling dus veel contact tussen alle kantoren en afdelingen. De inkomende telefoon van kantoor Amsterdam-West en Centrum doe ik samen met mijn collega Anna. We helpen elkaar met de inkomende telefoongesprekken. Als ik merk dat zij niet opneemt binnen een bepaalde tijd dan neem ik op en andersom. Daarnaast hebben wij ook nog onze backoffice die ondersteunt bij de telefonie, met hen hebben wij ook veel contact de hele dag door. Ook bij vakantie/vrije dagen kunnen alle commercieel binnendienst medewerkers elkaars werk overnemen omdat de werkwijze nagenoeg overal hetzelfde is.

Wie zou geschikt zijn voor jouw werk?

Je moet een ‘mensen-mens’ zijn en vooral klantvriendelijk (en dit dan ook erg leuk vinden!). Een soort kameleon: je moet met veel verschillende soorten mensen om kunnen gaan. Stressbestendig is ook handig, houden van hectiek en reuring. Kort samen gevat: klantvriendelijk, goed georganiseerd, aanpakken, niet in problemen denken maar in oplossingen, zo zit ik althans in elkaar.

Wat nog niemand van jou weet is…

Ik ben een open boek! Maar als ik dan toch iets moet bedenken: je kunt me midden in de nacht wakker maken voor lekkere sushi en als ik een goed, spannend boek lees kun je een kanon naast me afschieten maar hoor ik niets. Oh ja, ik zing ook de hele dag door, en nee... ik kan niet zingen hahaha, gelukkig accepteren mijn collega's me zoals ik zing ;-)

Team Hoekstra en van Eck Groep Team Hoekstra en van Eck Groep